Saturday, June 26, 2010

Wilayah Iskandar,,,Wilayah membangun,,,Daulat Tuanku,,,,

Johor negeri pling selatan di semenanjung Malaysia,,,,yg jugak merupakan negeri kelahiran ak,,,aku pasti sume rakyat dr sume negeri mmpunyai sultan yg sgt korng sayang,,,cm tuh jugak kami rakyat negeri Johor,,,,
Sultan Johor antara sultan yg popular kat Malaysia kerana ketegasan,keramahan,dan berjiwa rakyat,,,dan ak pasti semua rakyat Johor sayang pd sultan Johor kan,,,,termasuk aku,,,mmg byk perubahan yg dilalui oleh negeri Johor atas tampuk pemerintahan Sulatan Johor,,,,,wah,,,mmg bangga,,,sebab tuh la aku xnk keluar dr Johor,,,keje kat negeri sendiri,,,sebab ekonomi Johor pown stabil,,,ramai jugak yg bukan warga Johor dtg bermastautin kat sni,,,bekerja kat sni,,,yela,,,byk peluang kerja yg mantap ad kat Jb kan,,,
ha!tgk la bendera Johor,,,mmg gah,,bg yg mmg anak jati Johor,,,korng mst hafal lagu Negeri Johor,,,mmg shahdu,,,dlu mse ak scool darjah 6 ad la pelajar dr Jepun wat lawatan kat scool ak,,,siap nangis ko dgr ktorang nyayi lagu negeri,,,hahhaha,,,padahal bukan nyer sedih,,,cume music jew yg slow,,,ehhheh,,,,
   
                                    Allah Peliharakan Sultan,
                                     anugerah kan ia segala kehormatan
                                     Sihat dan ria kekal dan makmur,
                                     Luaskan kuasa menaungkan kami,
                                    rakyat dipimpini berzaman lagi,
                                    dengan mereka bersatu hati,
                                   Allah berkati Johor,
                                   Allah selamatkan sultan,

hm,,,,tuh la bait lagu Negeri Johor,,,Almarhum Sultan Iskandar mase kemangkatan nye mmg la di tangisi rakyat jelata,,,ad pakcik makcik yg nangis la,,,,mse tuh ak kat opis pagi2,,,mse diumum tuh,,huh,,,yg ad kat kawasan waiting lounge tuh sume sedih,,,,bendera separuh tiang trus trun,,,sume rakyat jelata berkabung,,,


tp kini,,,Sultan Ibrahim yg menjadi sultan Johor lepas kemangkatan Sultan Iskandar,,,,berjiwa rakyat,,,dlu sebelum jd sultan mmg baginda rajin masuk2 daerah tgk rakyat,,,,KEMBARA MAHKOTA JOHOR,,,,siap dapt liputan media kan,,,,,bangga rakyat Johor,

dan yg pling membanggakan ak,,,negeri Johor trus membangun dan menjadi antara yg pling maju kat Malaysia,,,huh,,Klu kat KL sinun ad Putrajaya,,kat JB Nusajaya,,klu korng pegi mmg da cm putrajaya la,,,,,tgk la byk perubahan,,,,klu korng da 3 ke 4 taun xdatang Jb korng datang bleh sesat,,,jalan byk da ubah,,,,SAYA BANGGA JD ANAK JATI JOHOR!






DAULAT TAUNKU!






















                              

9 comments:

  1. Very patriotic..
    So nice to know~ ^^

    ReplyDelete
  2. Lama tak ke JB... Kalau projek CCTV kat Wilayah Iskandar menjadi, harus gak selalu turun JB... :)

    ReplyDelete
  3. http://uruchimaru-kf.blogspot.com/
    slm eza....
    kite suda tukar url blog hrp maklom ea..

    ReplyDelete
  4. Hip hip hurrah!
    www.meoramri.blogspot.com;
    www.machinesforwar.blogspot.com

    NANG ME

    ReplyDelete
  5. wah suka benar kat raja johor.. heh raja johor memang mesra ar.. selalu turun padang.. itu baru raja berjiwa rakyat.. sporting je :)

    ReplyDelete
  6. Hai, Eza. Ada beberapa hari saya tak berkunjung ke laman blog you ni. Wah, dah jadi samurai sekarang, ya! Tu patriotik habis tu. He, hee.

    ReplyDelete
  7. thx all,,,,,mmg ak syg negri johor,,,,
    batrisya,uru,meo,wak,fitri,ri,sahring,,,thx alot,,,

    ReplyDelete