Wednesday, June 2, 2010

mayat berjalan pulang,,,,,,upacara pelik masyarakat indonesia,,,,

kwn2,,,
Kat indonesia Kg Toradja,,,,masyarakat setempat mereka mmpunyai satu spiritual pelik,,,yg mane mereka bleh menjadikan mayat begerak sendri,kejadian nie berlaku sebab kwasan tmpat tiggal diorng berbukit bukau,,,jd xkn la diorng nk angkut mayat ceggituh kan,,,kang silap2 orng yg angkat pown mati kepenatan,,,jd mayat2 nie dberi kuase HIPNOTISME supaye simati ble berjalan kaki pulang ke rumah dan mayat nie hanye akn berhenti berjalan bile smpai dirumahnye,,,so,,orng kg nie xde lah susa sgt nk urus mayat,,,ble cut cos jgk,,,eheheh,,,yela,,,xpyh la sewa lori bagai,,,,ha,,,,bayangkanlah kalau kat Malaysia ad cm nie,,,ak rase rmai yg mati tekejut kan,,,,ehheh,,,,mane x nyer tgh merempit skali sebelah mayat tgh catwalk,,,mau tkejut baboon d wat nyer,,,,,,

14 comments:

  1. uisssh, menakutkan, tapi saya ada tanya kat member toraja, dia cakap memang betul, mayat disuruh jalan sendiri, huhuhu, seram...

    ReplyDelete
  2. azura:btol kan,,,yela,,,mungkin dgn care nir je orng kat sane ble urus mayat dgn cepat,,,tp pelik,,,eheheh,,,,

    ReplyDelete
  3. perghhh...misteri nusantara tuhh..hehe

    ReplyDelete
  4. Jai:ehehhehh,,,,yela,,,ble msok tv,,,glomor den,,,ehheheh,,,bkn den yo,,,myat pown glamer,,,

    ReplyDelete
  5. meo:mayat tuh pulang dr tmpat dy mati trus bjlan ke rumah,,,,ha,,,mnurut sumber la,,,kalu orng tuh mati kat rumah xpayh la seru2,,,ehhheheh,,,,,t len jd nyer,,,,yela meo,,,org sne mane la moden cm kite,,,,umah kat kwsn gunung gnang,,,,nk mkn KFC pown xdpt,,,hehheh,,,,

    ReplyDelete
  6. jfook:hehehe.....haunting evrybody,,,hehhhe

    ReplyDelete
  7. Omg..is it real?? scary man..

    ReplyDelete
  8. biar betul ni...susah mau percaya..blh masuk ripley's believe it or not nih..

    ReplyDelete
  9. scary...chinese one stronger...they jumped home...

    ReplyDelete
  10. Dropping by ere Ez. =).. That's really freaky and horrible.. omgness

    ReplyDelete
  11. lean:unbelievble,,,,,belive it,,,,

    ReplyDelete