Thursday, June 3, 2010

Gereja Sedlec Osuaruim,,,,,,,gereja tengkorak manusia,,,,,,


Korng bleh imagine x klu korng pg melawat tmpat yg dikelilingi oleh tengkorak manusia,,,,ha,,,,bg yg beragama kristian,,,korng nk x pg church tengkorak manusia,,,,menakutkan,,,,agaknyer bru jew msuk korng brdiri bulu roma,,,,hehhehe,,,,ok2,,,Gereja Sedlec Osuarium adalah gereja yg satu2 nyer dekorasi dlm menggunakan tengkorak dan tulang temulang manusia,,,,ha!,,,,perabot pown dorng design gune tulang temulang,,,Gereja nie terletak kat Republik Czech.Lebih kurng 40,000 tulang temulang n tengkorak dorng pakai,,,,cmne kwn2 ad bran x?????hahhaha,,,,agaknyer la kan rkyat diorng nk mati jew register kat gereja nk sedekah tulang,,,,ehhhehe,,,sebenarnyer idea nie datang dr seorang pemahat kayu (Frantisek Frint) yg pd mase tuh dy nie dtugaskan tuk meletak kan tmbunan tulang2 nie dalam gereja,,,,,dy pown dgn jiwa seni nyer, dy dapat idea la cmne tulang ngn tengkorak tuh nmpak menarik,,,so dy decorate la,,,,chandelier pown dr tulang2,,,,,,ha,,,,,menarik x?????

14 comments:

  1. Macam-macam ada kat dalam dunia nie

    ReplyDelete
  2. waaa, best jugak tempat ni, tringin nak masuk tgk...

    ReplyDelete
  3. azura:berani kew,,,,seram jew tgk,,,ehhehe,,,,tp lg seram mayat bjelan kan,,,

    ReplyDelete
  4. uruchimaru:hahahha,,yup,,,,btw thx,,,,luv ya,,,

    ReplyDelete
  5. kekeke, cakap je tu, hahahaha! kecut perut juga rasanya bila bayangkan berada dalam tempat mcm tu, huhuhu

    ReplyDelete
  6. Azura:rkyat rebublic tuh jimat kos nk kebumi,,,,,,ehehehe,,,,klu nk join ble la register kat sne,,,jd ahli,,,,t kang tulang kite plak dy wat ceggituh,,,,ahahahah,,,,xmo la,,,ngeri,,,,

    ReplyDelete
  7. Cantik.... hope school was like this...

    ReplyDelete
  8. cantek giler! klu ade peluang aq pun nk gi saner utk photoshoot!

    ReplyDelete
  9. Pandai pulak orang tu bentuk tulang-temulang tu jadi lampu. Tapi tetap menyeramkan. =D

    ReplyDelete
  10. Jaer:scool????huh,,,,i cant imagne,,,,study wif skull,,,,horrible,,,,
    Fish:xtkot kew????seram tgk,,ehhhehe
    Bake it batter:mmg nice,,,,tu la orng seni,,,ehehhe,,,,

    ReplyDelete
  11. salam ziarah :D

    oouuuwww, scarynyer, meremang bulu tengkuk

    ReplyDelete
  12. Mak su:thx,,,,,hahaahha,,,,yela,,,cmne agaknyer orng tmpatan c2 nk smbahyang,,,,,msuk je da seram,,,

    ReplyDelete