Friday, October 1, 2010

resipi nasi ayam buatan ku.....


Berkulat tulat blog aku xupdate…bz lah der..nie aku nk  menebus segala tebusan yg xterbayar..ahahha.kak Nab2 sume sowi lah yerk...mak bz lah nok2 sekelian...cbok ngn raye smpai nk update blog tertinggal...kali nie aku nk kongsi resipi!beselah kan aku nie memang bakal suri rumah bertangga tangga,hik3,kenelah blaja masak.tgk jew ganas!ayak!ahhahahaha..pada sape yg terlepas bace blog aku dr dlu mmg dah byk resipi aku buh dlm blog aku korg tgk2 lah erk..mudah jew care nyer..kali nie nasi ayam!yg nie ade leceh sket lah.
bahan2
-ayam sebeldi..hahaha,xlah sekor tp korng potong besau2 ok?
-halia
-bawang putih
-serai
-daun salad
-timun
-lada basah
-tomato
-sos tiram
-cuka
-kiub ayam

cara masak:
-ayam korng rebus ngn bawang.sup bunjut,ngn kiub ayam,agak ayam nk lembut sket angkat ngn tos kan.sup jgn buang leh wat kuah..
-ayam tuh korng perap ngn sos tiram,madu,n halia n bawang putih yg dah ditumbuk,perap lame.lg lame lg sodap.
-masak nasi yerk kwn2,halia,serai,bawang putih korng tumbuk n tumis dlu,pastuh bru msukkan beras,sukat aer kot korng lah..aku xpandai sgt..hik3..kiub ayam skali masuk kn gak
-sos merah tuh senang jew,korng mek lada basah ngn bawang putih korng blender smpai lumat..pastuh masuk cuke sket ngn gule,siap
-ayam yg dah perap korng goreng or bakar smpai masak
-potong ayam,hias ngn salad ,tomato n timun..hidang
-pe lg...makan

selamat mencube!














3 comments:

  1. susahnyer...apsal fahmie buat senang jer??

    resepi
    -RM6
    -Moto 125Z
    -Minyak moto secukupnyer

    cara:
    1.start moto pegi kedai kelantan dekat dgn rumah..
    2.bawak moto ke kedai.
    3. oder dengan budak kelantan tuh.
    4. tunggu 15-20 minit..
    5. bayar
    6. bawak balik..
    7. hidang..
    8.bace doa
    9.makan.
    10. Sedawa.hehehhe


    apelah dah lame tak online..fahmie dah tukar URL tau.blog lame dah kene blocking..anda di jemput hadir ke
    http://fahmiehyperlink.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. hahhaha...thx fahmie coz bg resepi xpress...ahahhaha
    kid:shedap ke bang????????

    ReplyDelete